onsdag 11 februari 2009

Första kärleken

Fyraåringen tycker om att skriva på datorn. Det är inte det enda han tycker om. Målet för hans första kärlek är supergulliga dagiskompisen Frida, vilket han också meddelat på nedersta raden i det word-dokument han arbetade med här om dagen.

"Jag är gär i Frida" Innan maken fick läsa det sprang E in på sitt rum och när jag fick läsa det satt han och höll för öronen.
"Är du kär i Frida?" frågade jag och då nickade han och rodnade nästan.
"Hur är man när man är kär då? Vad betyder det?"
"Jag vill inte berätta."
"Du vet att jag är ju kär i pappa och pappa är kär i mig" berättade jag och det tyckte han var helfestligt.
"Men tycker du väldigt mycket om Frida?" frågade jag och då nickade han andäktigt.

Casanovan kanske får hålla sig framme på alla hjärtans dag och proklamera sin kärlek på lördag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbart, Mattias tog fram telefonen och visade det idag,han är underbar eran son, och vi är glada över att ha han hos oss på dagarna :)
/Linda

Anonym sa...

Jaså, han har gått å blivit kär... kanske dags att gå igenom kärlekens fem språk med honom då... så att han vet vad som väntar, liksom...

Dotran våran hade också en period av mycket skrivande på datorn. Fast hon skrev mest "prött" och "fis"

Just nu skriver hon mycket böcker:

"DE VAR EN GÅNG EN KO SÅM JIK OCH HÄLSADE PÅ EN GRIS. SEN JIK DÅM OCH HÄLSADE PÅ HÖNAN OCH HÖNAN VAR JÄTESNÄL"

Hemliga damen sa...

Det allra första Storkillen skrev var: NUBLIREKÅRV.