måndag 23 februari 2009

I fruus

Kraxade mig genom arbetsdagen idag. Har ont i halsen samtidigt som det kliar - jag känner för att ta flaskborsten och köra in den i örat för att komma åt det kliande stället huvvat inne i huvudet.

Och jag fryser. Lite förhöjd temp säger jag, feber skulle maken säga. Han är lite som Niklas Jonsson när det gäller det där med tempen: föröjd kroppstemp med någon tiondels grad är feber. För mig är feber när man har över 38 oavsett vad man har för normaltemp. Jag vet att jag är orättvis, men så funkar jag. Dessutom går jag till jobbet oavsett. Det är enklare att göra jobbet själv än att ringa in någon annan. Det är tufft att vara oersättlig = ) Enda gången jag är hemma för feber är när barnen har det.

Nytt datum för tjejmiddag inplanerad till fredag sportlovsveckan. Hoppas att väninnan som har mycket att tänka på den veckan kan komma och tankarna kommer att finnas hos henne hur som helst inför det fruktansvärda som ska ältas nu om igen och åter i allmänhetens ljus.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din omtanke. Den värmer. Måste bara berätta vad den yngre av mina söner sa till sin kusin just.

- Jag känner en som heter E.... och vet du, han har en mamma som vet allt!

Så nu vet du vad du har att leva upp till :)

Fru Mju sa...

jag är också dålig på det där med sjukskrivning, är man oumbärlig så är man ju...
krya på dig!

M sa...

A: HA HA! Hur kom han till den slutsatsen? Är han synsk eller var han ironisk = )

Fru Mju: jag blir inte sämre i alla fall så lite grann blir det att jag har vunnit över mig själv = )

Anonym sa...

Får verkligen hoppas att ni inte är på väg att få influensan, den är ingen lek,hoppas jag vaknar i morgon utan feber så jag kan återgå till jobbet på torsdag så jag hinner träffa alla charmtroll som bara är på besök tis,ons,tor.
Du får äta många apelsiner kanske du slipper :)
/Linda E

M sa...

Nej, precis. JAg ska jobba på tillfrisknandet. Storebror här har hostat väldeliga, men är ganska mycket bättre nu. Han har sovit kasst bara och varit supertrött på dagarna. Men det verkar vara ungefär samma hos de flesta i vår umgängeskrets, så bacillerna hoppar nog bara på ett nytt värddjur när de blir lessa på sina gamla = )