onsdag 25 februari 2009

Det är jag och Christian nu...

Sminkkurs. Det låter sådär. Make-up-kurs. Typ en procent bättre. Ändå är jag nyligen hemkommen från ett sådant äventyr. Fem kvinnor strålade samman och åt middag innan det bar av till Parelle för en individuell rådgivning, fast i grupp om man så säger. Vi fick sminka av oss, smörja in oss, tvätta upp oss, skratta åt oss själva och åt varandra innan vi skulle lägga på ett nytt ansikte. Det blev både ooande och aaaahande och kännande på mjuka borstar innan färgerna skulle på.

Jag blev hänvisad helt och hållet till de rosa paletterna. Jag som knappt har rosa i mitt färgseende. Men tro det eller ej, men tjejerna på Parelle fick mig att se ut som en nyponros. Typ. Jag hade till och med lila mascara!

Mina presentkort sedan trettioårsdagen kom väl till pass och jag fick med mig en hel påse med Christian hem. Det skulle ha blivit ohälsosamt dyrt om jag hade pungat ut alla slantarna i cash men nu blev det bara kännbart.

Otroligt roligt dock, så nu blir det till att granska varandra på jobbet imorgon, allt från de formade ögonbrynen till de omsorgsfullt lagda skuggorna. Mer smink till folket = )

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Ha,ha! Åh, jag blir så avundsjuk. Hade ju gärna varit med, alltså! Jag ska granska era anelten noooga idag:)

Fru Mju sa...

åh. spännande och skrämmande på en och samma gång!