tisdag 3 februari 2009

Basiluskan

E ligger och ska sova när han frågar:
- Heter hon Basiluskan? (Hon tanten i Pippi Långstrump.)
- Nja, Prussiluskan, svarar maken.
Paus.
- Eller kanske Pruttiluskan?

Vid frukosten i morse skrek lillebror rakt ut. Det är en liten tradition han startat innan måltiderna och detta är en tradition han ser till att hålla vid liv. Då reste sig storebror och gick och hämtade en leksak åt honom innan han återvände till sin plats. Lillebror blev tyst och jag sa:
- Visste du att det var en leksak han ville ha?
- Ja, för jag åt så mycket fisk igår.
Där ser man.

Ont ont i vaden vaden efter träningen igår. Men skönt. Och skönt också att andra som närvarat på samma pass också hade ont ont. Nu ska jag ladda ner lite sköna program från SR, bl.a. På minuten och Spanarna så har jag underhållning imorgon på jobbet när jag ska stå och "rocka opp" i en bokdepå. Mer höglitterärt än så blir det inte.

Inga kommentarer: