fredag 13 februari 2009

Tjuv och tjuv det ska du heta...

Jag köpte skor på Wedins idag. Halva halva priset. Superfina sköna skor för 150 spänn. Glad i hågen in på H&M. Hittade finfina kläder och skulle gå ut med kassarna. Då går larmet. Tillbaka till kassan. Nej, inga kvarglömda larm på kläderna. Ut mot utgången. Jag passerade utan tjut, påsen med H&M-kläder passerade utan tjut. Men skorna i nya påsen tjöt. Tillbaka till Wedins. De är helt oförstående då de inte larmar sina skor. Wedins-damen promenerade över till Cubus för att pröva larmet där. Ingenting tjöt på vägen in, men däremot när hon gick ut. Konstigt tyckte vi.
"Ha skorna på dig och pröva gå ut" tyckte hon, så det jag gjorde, utan larmtjut.
Ännu konstigare tyckte vi, men bra bra. Gick in på H&M och berättade hur det hade gått. Skratt skratt. Gick ut utan tjut. Gick vidare in på Gina Tricot. Tjut på vägen in, men inte när jag gick ut. Jag måste ju lämna tillbaka skokkerna, för jag kan ju inte gå omkring och utlösa larm till höger och vänster.

What the håken!

Inga kommentarer: