söndag 8 februari 2009

Troll i maskineriet

En dator 'r havererad h'r i hemmet och maken k;r s[ledes typ Linux. Jag vet ingenting om det systemet f;rutom att jag aldrig kommer att f;rst[ mig p[ det och att jag inte tycker om det j'ttemycket. All text man skriver blir som om den 'r skriven i kod. S[ om n[gon utav er har f[tt p[h'lsning av mig p[ er blogg d'r jag skrivit s[ h'r obegripligt f;rst[r ni nu varf;r det ser tokigt ut.

Sn;. J'ttemycket sn;. Det d'r blev ocks[ tokigt. Jag f[r anglikanisera mig.

Snoe. Jaettemycket snoe. Traktorn gaar paa hoegvarv och jag tror att maken inte lider saa mycket. Han gillar att skotta och goera fina snoehoegar. Hoppas bara att snoen ligger kvar till naesta helg naer stockholmarna kommer. Det ryktas att svaegaerskan aldrig har aakt skoter. Men det ska vael mycket till innan allt det haer hinner tina bort.

Arbetsdag aer glaedjedag. I alla fall i finanskristider. Jag vet att jag har beklagat mig oever att min tjaenst inte aer den laettaste, men jag har i alla fall ett jobb. Tack gode Gud foer det.

Inga kommentarer: