lördag 7 februari 2009

Förmåner när man är sjuk

"Mamma, vet du vad jag hörde att de sa på Bolibompa?"
"Nej, vad?"
"Att om man är sjuk så ska någon klia den på ryggen tills man somnar."
"Sa de det på Bolibompa?"
"Ja, jag tror det."

Inte dumt. Jag tilldelades rollen som ryggkliare och mycket riktigt somnade sjuklingen fort, fort.

"Nu börjar Svampbob Fyrkant", säger fyraåringen nu på morgonen. "Pappa säger att det är ett dåligt program."
"Mmm. Jag tycker inte heller om det" svarar jag.
"Men då man är sjuk då får man ju se det."

Det blir spännande att se hur många grejer han tillämpar tyck-synd-om-mig-och-låt-mig-göra-som-jag-vill på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Både jag & Astrid trillade dit igen.... =/

M sa...

Åh fy! Man tror ju liksom att man är fredad om man haft det en gång. Ändå är det här "bara" maginfluensa. Granngårds har en spytt en gång i halvtimmen i typ 10 timmar. Då är det ju vinterkräksjukan och det har vi som tur är inte här.

Jag lider med er.