lördag 7 februari 2009

Handsprit och spyhinkar

Det har bara blivit två kräk för fyraåringen. Den andra kom en timme efter den första, så han har inte gjort några fontänimitationer sedan 18.40 igår kväll. Det känns skönt och jag hoppas att det inte sätter igång igen. Jag blir lite utav den inbillade sjuke och tänker att "mår jag ändå inte lite illa". Skönt att få ha sovit natten i alla fall.

Spyhinken står redo och mattan i vardagsrummet är ihoprullad och instoppad i ett annat rum. Handspriten är min bäste vän och det är nästan så att jag önskar att en god fe skulle lämna en flaska till på vår bro. Så här manisk har jag inte varit förr om åren, men nu går jag och spritar handtag, händer på mig och barnen, jag spritar toan och kranar... Mina händer ser ut att vara 80 år gamla.

Mycket snö och rätt kallt. Det tycker vi om.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då är vi två som är maniska på handspriten.Har både hemma och på jobbet. Än (med betoning på än) har ingen åkt på magsjukan här, men vi lär väl inte klara oss.Hoppas det är över för er del.Kram!

Hemliga damen sa...

Tre. Mina händer har fortfarande inte hämtat sig efter senaste svängen för en månad sedan. Men så var jag den enda i familjen som inte blev sjuk också. Numera har jag även investerat i ytdesinfektion för alla handtag, dörrar, telefoner, tv-kontroller - you name it. Lite hysteriskt kanske, men det är smällar man får ta...

Jag har inte följt din blogg förrän nu, men den verkar väldigt fin!

M sa...

Tackar för det! Och ytdesinfektion - varför har inte jag tänkt på det!