söndag 8 februari 2009

Snö här, snö där, snö everywhär

Här har det snöat vertikalt nu i flera dagar. Det är sjukt mycket snö. Det slog mig när jag körde hem från mamma och pappa med båda barnen i bilen att jag tycker att det blir lite läskigt med allt väder som frångår det normala. Det blev ju översvämning (-97?) och när jag läste litteraturvetenskap typ -98 var det 45 minusgrader ute. Sjukast av allt är att jag ändå åkte buss till lektionen. Om bussen hade brytit ihop hade vi väl dött allihop. Inte mitt stoltaste ögonblick.

Sedan: är det inte lite ovanligt att det snöar så mycket och ändå är så kallt? Hur som helst är det snö här, snö där och snö everywhär.

Nu fungerar å ä ö. Jag fick tag på vår bärbara dator och där är det ingen linuxskit installerad.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe... jag gillar skarpt din anglikanska touch i föregående inlägg!

Fru Mju sa...

ja, vädret har blivit oförutsägbart. här har också snöat i flera dar så jag bara väntar på att det ska svänga så vi får slasköversvämning... usch

Anonym sa...

Om du vill slippa snön ett tag kan du komma till Gotland. Här är det torrt, brunt och grått. Inte en snöflinga så långt ögat når. (Jodå, vi har snö ibland här också, men väldigt dåligt på senare år). Jag föredrar snön. Jag menar, är det vinter så ska det väl vara vinter?! Så jag kanske borde flytta norrut.

Anonym sa...

Det var 1999 och det åskade i april det året. Jag bodde tillfälligt hos mor och far och jag minns att jag trodde det var UFO när jag såg blixtarna!

Anonym sa...

Bara för att jag skrev det där om att vi inte har någon snö, så är det nu helt vitt på marken här! :) Men det försvinner nog rätt fort, tyvärr.

M sa...

Ja,det är det jag säger om instant karma. Ibland tror jag att det blir en tvärtomeffekt bara för att man ska ha fel lite nu och då. Hoppas att ni inte snöar in lika mycket som vi gjort här!