fredag 6 februari 2009

Kräkvisan

Melodi: Imse vimse spindel...

Våran fyraåring kräktes på vårt golv
Nu ska han väl kräkas ända fram till tolv.
Upp stiger mamman torkar bort allt kräk
Hade tänkt ha middag, nu blev det inget käk.


Fyrtio minuter kvar tills middagsgästerna skulle komma: lammet var uppskuret, rotfrukterna blandade i ugnsformen, chevren och rödbetorna bad om att få bli en sallad tillsammans och brödet var upplagt. Då - the kräk.

Ja, ja. Jag försöker leva mitt liv som ett nytt jag. Se positivt. Tänka ljusa, glada tankar. Jag fick i alla fall städat och maten är förvälld och instoppad i frysen. Har jag tur får jag också sjukan och går ner flera kilo som jag sedan inte går upp igen så snart jag är frisk. Hoppas, hoppas...

3 kommentarer:

Soffan sa...

Men stackars er! Och nu när det är helg och allt...
Hoppas att det går över snabbt och att the kräk inte sprider sig.

Fru Mju sa...

va? hade jag inte redan kommenterat?

typiskt är ju vad det är
men du gav mig ett gott skratt och det är alltid något. fyndig text! :D

M sa...

Ja, det är inte annat än att man tycker lite synd om sig själv = ) Sugen på att äta upp maten som stod på bänken som ett hån var vi inte heller. Aptiten ryker kan man väl lugnt säga.