måndag 9 februari 2009

Man kan ju alltid prata om snön

Om man har svårt att hitta samtalsämnen kan man ju alltid nämna det här med vädret. När allting annat ofungerar så finns just vädret. Har jag förresten nämnt att det är grymt mycket snö? Så här ser det ut på min arbetsplats för tillfället:

Kvaliteten är inte den bästa, men bilden är tagen med mobilkamera. Snö på 50% av rutan och den lilla utsikt vi har visar bara grå moln. Och mera snö.

Jag har gjort två misstag idag. Det första var att ge mina ambitiösa elever ett prov som jag trodde de skulle lösa på 80, max 100 minuter. De sista eleverna gick efter 140. Imponerande. Men de hann också med att lösa några värlsproblem och skoja lite med varandra. Rätt avslappnat alltså för att vara provsituation. Jag hann med att läsa hela (!) Anne B. Ragdes Vila på gröna ängar innan eleverna hade redogjort för kärnan i muslimsk tro och hur religionen kan tolkas och ta sig uttryck.

Det andra misstaget var att hälla kaffe över bärbara datorn. Dumt. Sååå dumt.

1 kommentar:

Fru Mju sa...

haha. jo, jag reagerade faktsitk idag på att det pratas väder i allas bloggar nu :)