tisdag 1 juni 2010

Trött av ingenting

Treorna gör ingenting men är helt uppspelta. Som förvuxna kalvar på grönbete. Som stövare i väntan på att släppas loss på jakt.

Jag blir så trött av att göra ingenting! Tiden går så långsamt och ändå har jag tillämpat HTG-metoden (Huvudsaken Tiden Går) genom att spela Land och stad med dem. Jag ledsnade efter tre bokstäver medan de kunde ha spelat på hur länge som helst. Det fanns inte ens ett pris att kämpa om.

Mina barn ligger i sina sängar och tanken var att de skulle somna snabbt eftersom de varit så otroligt trötta i dag. Nu ligger de där och förstår inte alls vitsen med att somna när det är så här ljust ute. Jag önskar att man kunde ha en ljusmätare på samma sätt som man kan mäta temperatur och luftfuktighet. Då kunde man säga "Fattar ni att det är 43 % ljusstyrka klockan 19.00 på kvällen och i Lund hade de bara 15%". Kanske inte en idé att ta patent på, men ändå.

Inga kommentarer: