onsdag 2 juni 2010

Fotbollsknatte

Vi var några som pratade samman och ringde ihop grabbens jämnåriga för att sparka lite boll. Min familj hade som vanligt kommunikationsproblem: jag hade tydligt fört fram till alla utomstående att vi började 17.30 medan min man tydligt uppfattade att vi började 18.00.

Nåja, bra uppslutning blev det i alla fall och sedan varte som-e vart. Jag blev oannonserat utsedd till igångsättare/lekledare och jag undrar: det var väl inte meningen? All organiserad rörelse för barn under 16 år är jag icket utbildad till. Däremot blir jag nervös när alla står och tittar på varandra och undrar vem som ska ta första steget.

Efter morgondagen är det inte mycket liv kvar i arbetsluckan. Arbetsveckan kommer att bli arbetssvackan. Ventilationen stängdes av i vissa delar av huvudbyggnade och låt mig uttrycka mig så här: det luktar inte bulla i skolan. Det luktar snarare kvarglömd sporttrunk innehållande en gammal banan och hockeyhandskar.

3 kommentarer:

Annika sa...

Du skötte dig med den äran, jag tror alla var överens om att du och din make blir en strålande tränarduo ;)

Victoria sa...

Ungefär samma lukt som i fasrtun på byns skola, där torkskåparna står. Tänk att så söta barn kan lukta så illa!

Anonym sa...

Ocn med fasrtun menas givetvis farstun.