torsdag 17 juni 2010

Utan...i tre dagar försmäktar jag på detta jobb

Förra veckan stängdes ventilationen ner. Det blev lite tungandat, men vi fann snart att det gick alldeles utmärkt att gapskratta åt och irritera sig på samma saker som förr.

I morse var vi utan vatten. Toalettbesökandet blev... intressant. Toalettbehållaren med vatten räckte till en spolning, men spänningsmomentet blev att upptäcka om man gick på en toalett som någon annan redan hade besökt. Ändå - spänning på jobbet av detta exkrementiska slag, det får man inte varje dag.

Sedan var det det här med kaffet. Inget vatten, inget kaffe. Inget som kunde intas i flytande form i alla fall. Tomheten i blicken och de nervösa ryckningarna blev för mycket för mig, så jag tog en tur ner till andra sidan och "besade" lite kaffe där.

Sedan dog datorerna. Allt skulle blåsas om och jag blev utan jobb. Klockan var bara lite innan stängningsdags, så efter en kort städning var jag där: semestern.

Ledig. I två månader. Åtta veckor. En massa herrans dagar. En herreje lång ledighet. Okej då.

Inga kommentarer: