onsdag 30 juni 2010

Antecknar ni det här?

Det är något allvarligt fel på mig. Det kanske inte kommer som någon överraskning för andra, men för mig var det som att få en käftsmäll av en enarmad bandit.

Som en blixt från den regntunga himmel som hägrat över byn i dag blev jag drabbad av ett akut behov av en ny mobiltelefon. Jag tittade på nätet i 20 min., skickade iväg maken och så var den affären i hamn. Fortvaregjort.

Sedan överraskar jag mig själv igen med att sitta och göra passande låtlistor till Spotify premium som jag sedan ska njuta av i detta lilla underverk till telefon. Jag plockar och klickar, söker och hittar. Nu när jag går igenom listorna är det smörmusik som till och med Peter Jöback och Julio Iglesias skulle skämmas över att bli påkomna att lyssna till. Den förstnämnde finns till och med med.

Jag tycker inte om den utveckling min personlighet har tagit. Vem vet hur det här kan sluta.

3 kommentarer:

Nybliven sa...

Låter som en allvarlig åkomma. Iglesias. Yack.

Fru Mju sa...

vet du, det låter som tanten i dig, inget allvarligare. :)

Frida sa...

Själv har jag just nu snöat in på Dolly Parton. Hon är bara bäst!