fredag 18 juni 2010

Va'?

Femåringen:
- Titta pappa, jag har fått ett nytt kastspö av morfar.
- Så fint det är!
- Vad?

Femåringen:
- Mamma, får jag se lite tv?
- Ja, men bara en stund.
- Vad?

Femåringen:
- Mamma, när ska vi äta?
- Alldeles strax.
- Vad?

Femåringen:
- Pappa, jag vill dricka.
- Okej, kom så får du vatten.
- Va'?

Tvååringen:
- Mamma, ja vij bada me dä hä tora koten. Dä hä tora koten som ä guuul. Dä hä koten som ja hållä i handän. Dä hä mena ja.

Tvååringen kan inte bli mer övertydlig än vad han redan är och femåringen surrar, surrar, surrar och glömmer sedan vad han har sagt. Han surrar så mycket, att när han är färdig har jag glömt vad han sa när han började.

Jag känner mig superrastlös på ett sådant där sätt som man bara gör när man precis gått på semester. Maken jobbar och jobbar och jobbar och det är skift hit och extra turer dit. Det är visserligen ett kärt besvär att han har jobb, men det är en ovan känsla att det är han som jobbar heltid och jag som är hemma mer än vad jag brukar.

Trevlig helg.

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

men va skönt att läsa att det är lika hos er, här är det bara ett enda "vasadu?" och det driver mig nötter!

Herr Eriksson sa...

Hur kan man vara rastlös när semestern just börjat. Den känslan infinner sej ju under den ångestfyllda sista veckan när man inser att allt man avsåg att göra under semestern alltjämt är ogjort och man inte vet var man ska börja. Så man skiter i allt...