onsdag 16 juni 2010

Rullande på Spotify

Just nu rullar Säkert! på Spotify hos mig. Ruggigt bra och med starka texter. Förutom den här så är det Allt som var ditt som griper tag. Är inte detta det bästa med Spotify så säg: att man har tillgång till allt, allt!

Det här vet du inte om
Men jag väntar på dig
Någon gång måste du bli själv
Och jag väntar på dig
Jag bidar tiden och det kommer ta tid
Jag har inte sagt något än
Men jag väntar, väntar

Du är inte så fin
Men det är nåt med dig
Som att komma hem
Första gången ja, du sa hej
Det är så logiskt alla fattar utom du
Du har inte en aning
Att jag tänker på dig precis just nu

Någon gång måste du bli själv
Någon gång måste du bli själv

Hon har ett falskt leende
Jag har sett det
Hur har du undgått det alla de här åren
Och jag har sett dina pupiller växer
När du är med mig
Du vet inte om det än
Det kommer att bli du och jag
Tillslut

Någon gång måste du bli själv
Någon gång måste du bli själv
Någon gång måste du bli själv


2 kommentarer:

Anonym sa...

Säkert! är bäst. Har du sett den här fantastiska spelningen med Allt som är ditt? http://www.youtube.com/watch?v=7fTpzcbXAYU
Så känslosamt, både om man tittar på Annika och på tjejerna i publiken. Jag blir gråtfärdig.
/Therese Larsson

M sa...

Ja! Jag såg faktiskt den när jag youtubade runt en kväll. Fantastisk spelning och när de sjunger "de jävlarna ska skjutas" låter det verkligen som om de skulle kunna göra det. Otroligt stark låt för övrigt.