fredag 18 juni 2010

Miljöpartist?!?

Så här i valtider tror jag mer på UFO än på SIFO.

Jag har gjort ett test på DN.se där formuläret utifrån vad jag svarar på olika frågor räknar ut vilket parti jag ligger närmast i åsikt. Resultatet blev Miljöpartiet och jag sitter här, lite chockad och lite skakad = ) Jag försöker rekapitulera vad jag svarade och får inte ihop det: jag svarade ju att jag INTE ville ha höjd bensin- och dieselskatt.

Kanske är det annars som Euskefeurat sjunger, att "innerst inne är vi alla folkpartister", men det vill jag inte alls kännas vid. Jan Björklund och jag har inte mycket gemensamt. Över huvud taget tycker jag att det är tröttsamt med politik. VM-sommaren störs av att det bara är 100 dagar kvar till valet. Alla positiva förändringar som utlovas från politikerhåll blir misstänkt valfläsk och alla siffror som presenteras är tolkade så att de ska stämma med de resultat man vill att folk ska tro på.

Sedan tänker jag på Hjalmar Söderberg, som tror "på köttets lust och själens obotliga ensamhet". (Eller det gör jag egentligen inte, men det är så vackert formulerat)

Inga kommentarer: