tisdag 15 juni 2010

Saknad syster

Systern svamlar sammanhängande.
Säger sunt strunt som saknar sanningsflykt.
Storasystern skrattar sävligt.
Summariskt säger systern sådant som sällan sårar.
Syskonbarn ska sysselsätta sig - ska stila.

Sedan söker stintan sig systematiskt söderut.
- Sorgerikt sörjs systerns sorti.

Söckendagen släpar sig sakteligt särskilda säsonger
- sommaren, senhösten.
Säkerligen står systern,
såtillvida systemet samt saldot samtycker,
strax stampande, sårbar?

Sällskapsmänniska som sjukas samtal.
Skilsmässans sorgetårar strilar, syskonkärlek stångas.
Så synes saknaden systerskapet sysselsättes.














Jag har aldrig lagt ut en bild på mig själv förr.

Det här är jag - och systeryster (det är jag till vänster).

Ett litet steg för mänskligheten, ett gigantiskt steg för bloggerskan.




5 kommentarer:

Frida sa...

Så snygga systrar!

M sa...

Haha! Systrar i jeans...

Anonym sa...

Fina!
Min lillebror har också kommit hem nu. Det känns fint i hjärteroten. Syskon ska hålla sig nära!
/Kollegan C

Maud/En bok om dagen sa...

Roligt att få se dig "på riktigt"! Så modig är inte jag. ;-)

Anonym sa...

Så fint! Fin text och fina systrar!
/Therese Larsson