fredag 21 november 2008

Bokgalleriet

Det är roligt att se att Bokgalleriet tar upp kampen mot den här bloggen. Egentligen började jag ju min blogg för att samla läsupplevelser. Sedan kom jag i en schism med mig själv och Bokgalleriet kom till. Nu är det fler och fler som hittar dit, utan att jag promotar den speciellt hårt.

Tittar man på vad människor använt för sökord ser man att det är mycket "poppisbetonat" med Katedralen vid havet, Linda Olsson, Stieg Larsson, Maria Ernestam, Christina Wahldén. Döden i Venedig är en liten doldis som återkommande sökord, men det är väl så med klassiker. Jag hade dock inte mycket fantastiskt att säga om den, vilket läsaren också säkert snabbt kom fram till.

Ändå skulle det vara roligt om fler kommenterade sina läsupplevelser när man läst samma bok. Jag har ju min bokklubb, vilket är fantastiskt kul, och sedan har jag Anna som är bra på att hålla med och säga emot = )

Nu är det Oates för mig, morgon, middag, kväll. Natt också. Faktiskt till den grad att jag ringt och avbokat Maria Ernestams senaste - jag frågar mig fortfarande om jag tog rätt beslut = )

Trevlig helg!

Inga kommentarer: