tisdag 18 november 2008

Härlig läsning

Det bakades mjukkakor i byns bagarstuga och jag slog till direkt. De var halvljumma och doftade underbart. Det är det jag älskar med att bo i en liten by: ryktet går att det bakas, folk köar som tokiga och får med sig ljuvligt bröd förpackade i plastpåsar som byns fotbollslag i sin tur säljer. Pengarna? De går till Hembygsföreningen. Kan det bli bättre?

Härlig läsning väntar mig. Det sista bokpaketet i Pocket och prassel-utbytet väntade i brevlådan tillsammans med den bok jag beställt från AdLibris. Från hemliga bokvännen (som får avslöja sig nu om hon vill) kom Ian Rankins I de dödas namn - som jag inte läst - tillsammans med grönt te och choklad, vilket jag tackar så mycket för. Det blir spännande med en Rankin, en kopp te och filt endera kvällen.

Från AdLibris anlände Joyce Carol Oates Dödgrävarens dotter som vi läser med bokklubben. Fraktfritt och ändå billigare än Bokus.

Från bibblan lånade jag Blonde, eftersom jag har förstått att man ska ha läst den av Oates. Jag kan knappt vänta, men inser att det är en hel del bladvändning som ligger framför mig. Jag fick också Mp3-versionen av Katedralen vid havet. Jag har läst boken, men brukar låna Mp3-böcker åt pappa som kör vansinnigt långa sträckor i sitt jobb. Hoppas han gillar den här.

Sedan väntade också månadens Mama. Linda Rosing på omslaget var lite grann av en besvikelse då jag har så svårt för den kvinnan. Ändå ska jag ge credit åt Mama som ofta förvånat mig med sina intervjuer. De visar ofta upp en annan sida av sina månadsutsedda och kanske är det så den här gången också. Maken brukar gärna bläddra i den också och jag tror inte att det alltid har med bruttan på omslaget att göra = )

1 kommentar:

M sa...

Åh, så bra att du inte hade Rankin-boken. Jag tog den nyaste pocketen som fanns för att det skulle vara så stor chans som möjligt att du inte läst den. Nu får du också veta vem jag är, eller i alla fall vilken som är min blogg. Min ganska trötta och vilande blogg för tillfället.