lördag 29 november 2008

Varsågod nästa!

Nu är det lillemans tur. Feber och begynnande snorelvor. Han ynkar och gnyr och det skär i föräldrahjärtat. Han har sovit gott - när han har fått sova på mig. Jag har inte sovit gott = ) Dessutom är maken borta i kväll. Maken är också förkyld.

Inte för att låta bitter, men eftersom det är det jag kommer att bli, så kan jag förutspå att jag är frisk så länge någon annan är sjuk och sedan, när resten av familjen är friska, kommer jag att åka dit. Under jul. Med 41 graders feber. Det har hänt förr nämligen.

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

hmmm, jo, det är ju så visan går, man själv hålls frisk tills alla andra är det (eller det andra typexemplet -tills semestern börjar!) -DÅ blir man sjuk.
hoppas du ändå får njuta av julbordet utan feberyra.

Maud/En bok om dagen sa...

Du har en utmaning inne hos mig!