torsdag 13 november 2008

Jag har sett Efter tio med Malou på fyran och tycker nog att det är ett ganska trevligt format med intressanta gäster, dagens bok och sköna artister. Igår gästade Jo Nesbö och jag hade inte sett det eftersom jag var mitt uppe i mitt nittiominuterssamtal med Anna. Men det går att se en hel del trevligt på Tv 4 anytime.

Helgen som var såg jag och maken Varg med fantastiske Stormare. En lågmäld berättelse om renskötaren Klemens som med brorsonen Nejla är en utdöende art som får problem när en varg river deras renar. Klart sevärd.

I helgen hoppas jag ta mig iväg för att se The Craig i senaste Bond (som jag redan bestämt mig för att jag tycker om). Jag har hört att han håller dödssiffrorna på film uppe, men hellre det än Rogga Moores sängkammaroneliners. Spännande alltså.

1 kommentar:

Fru Mju sa...

åh, en annan får i brist på barnvakt vänta till den släpps på DVD. håller med, äntligen en rejäl Bond igen! ingen har riktigt fixat rollen efter Connery men den här Craig håller jag hårt på! :)