söndag 30 november 2008

Utmanad - 8

Jag har blivit utmanad av En bok om dagen, en läsupplysare av stora mått som jag besöker i stort sett varje dag.

Åtta...
...favoritprogram
*Greys Anatomy
*Gossipgirl
*Men in trees
*Project Runway
*Americas Next Top Model
*Ugly Betty
*Desperate Housewives
*Evas superkoll

...saker jag gjorde igår
*höll min tio månader gamle son i famnen på höger sida medan han feberyrade.
*höll min tio månader gamle son i famnen på vänster sida medan han feberyrade.
*ringde jourcentralen och frågade vad man ska göra när ens barn har över 40 graders feber och man redan har gett maxdosen av febernedsättande.
*åt lunch med min son i famnen.
*såg reprisen av ett mycket efterlängtat program - På spåret.
*såg Stjärnor på is.
*läste en bok i skenet av en ficklampa.

...ser fram emot
*Jul, jul, strålande jul.
*Tjejmiddag.
*Julpartaj med jobbet.
*Släktträff.
*Mammaträff.
*Mera snö.
*Alla julmatinéer på tv under jul.
*Min läsarhög som vill betas av.

...favoritrestauranger
*Bryggargatan
*IKEA-restaurangen, var som helst i Sverige.
*Max
*Thai Garden
*Chiliköket
*Golden Dragon
*Saluhallarna på Hötorget
*Mammas kök. Bästa maten. Alla kategorier. Idag palt. Imorgon, vem vet?

...saker på min önskelista
*Att min lillasyster inte ska kännas så långt borta när hon flyttat till Stockholm.
*Att det ska gå bra att börja om att jobba.
*Att min man ska trivas med att vara föräldraledig.
*Att vår Volvo ska hålla många år till.
*Att julen ska bli precis så härlig som jag känner att det kommer att bli.
*Att alla får vara friska och glada.
*Att mina prover som jag snart får svar på ska vara ok.
*Mera pengar, gärna utan större ansträngning.

...personer jag utmanar:
Eftersom min länklista är mager blir det några som blivit utmanade förut, MEN om det är någon som inte står med men som känner för att göra denna roliga utmaning - skriv upp er i kommentarfältet och meddela detta här!
- Vi på 48:an - svägerskan behöver uppdatera bloggen = )
- Annaboda - kan behöva lite uppslag för mer frekventa uppdateringar.
- Annas resa - hårt anlitad när det gäller att besvara utmaningar, men gör det alltid med finess.
- Greta Garn - kan också fylla på med lite blogginslag. Varför inte en uttömmande utmaning?
- Vickan online - detta vill jag veta om henne!
- Leif - den enda bloggen med manlig upphovsman. Kan ju vara intressant.
- Nybliven - snart tvåbarnsförälder. Om du hinner = )

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Med finess vet jag inte, men nog ska jag anta utmaningen!

Vad skulle man göra med febrig son då, enligt Akuten? Det skulle ju kunna vara bra att veta...

Karro sa...

Hade tänkt lägga ner bloggen men den får rulla ett tag till.
Har ett nytt inlägg nu :)
Och ska anta utmaningen, fast kanske inte ikväll...