söndag 23 november 2008

Bonden

Jag förstår inte. Om man inte tycker om Bond, varför ser man då filmen? Och om man tycker om Bond, hur kan man då inte tycka om Quantum of Solace?

Någon tyckte att det inte är samma sak när han inte säger "Bond, James Bond" och ännu värre när han inte säger "Shaken, not stirred". Då förstår jag fortfarande inte. Jag vet ju redan vad han heter och det där med signaturdrink kan jag gott reservera för tjejerna i SATC. Vem bryr sig om han dricker Vodka Martini eller Cosmopolitan.

Jag säger tack och lov att de fåniga sängkammarskämten är över och prisad vare tillverkaren att det här är en egen karaktär som fungerar utan gammalt uttuggat. Förstå mig rätt. Den förtjänar ingen Oscar, men slår ett femtontal tidigare Bond-filmer med längder. Jag ändrar mig - ge gärna Judy Dench en Oscar.

Någonting som jag inte alls tycker om är titellåten. Alicia Keys är ju en favorit hos mig och ändå kan jag inte alls ta till mig den här. Rörigt och konstigt ljud.

3 kommentarer:

Fru Mju sa...

åh vad jag väntar på att få se filmen! :)

hur gick kalasandet? min brorsdotter fyller fyra idag så vi har varit på kalas och fått veckans tårtdos.

ha en skön vecka

Anonym sa...

MEN ELLER HUR! Jag tyckte den var strålande i jämförelse.

M sa...

Fru Mju: hoppas att du också kommer att tycka om den. Och kalaset blev superlyckat. Jag återkommer om det.

Ewa: Men precis! Den var BRA. Nu är ju Bond en man med trauman och inte en stå-uppkomiker med rätt att döda.