onsdag 26 november 2008

Nä, nu blommar det!

Jag har för dålig kamera för att fånga det jag ville visa upp. Den här Legodonnan har E fått i fyraårspresent. Den ingick i en kalender där det väntar en ny legogrej bakom varje lucka. Här är det alltså en långhårig, visserligen brungärgad, chick med förkläde, kvast och katt. Det jag reagerade över är snörlivet hon bär, som är lite öppet och som avslöjar en klyfta mellan brösten.

Nej, jag är inte pryd. Jag är den som gärna fnittrar till åt ekivoka skämt och som själv menande höjer ögonbrynen när jag säger att jag ska gå ner och sätta på tvättmaskinen. Ändå tycker jag att snörlivet med bröstklyftan är onödigt.

Betydligt trevligare är det då att det faktiskt alldeles strax blommar i mitt fönster. Mina orkidéer har gjort gemensam sak i att brösta upp sig inför den stundande julen. De är väl rädda för att bli utbytta mot mer traditionella julblomster.

E fyller år idag och istället för att bjuda på glass på dagis är han hemma sjuk. Han fick feber igår och hade en ordentlig febertopp i natt. Nu mår han prima, men jag vill ändå ha honom hemma. Ute småryter en liten snöstorm och det är rätt mysigt att sitta inne. Vi får väl se om den känslan dröjer sig kvar ända tills i eftermiddag, när ledan slår in...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skickar ett stort grattis till E och även en kram för att han är sjuk. J var febrig igår men idag leker livet igen...Om du får alltför tråkigt under efetrmiddagen kan du ju alltid slå en signal!

Anonym sa...

Stort grattis! Är också hemma med Isak som bestämde sig för att spy inatt. Blä!

Fru Mju sa...

eh? bröst på LEGO? vad ska man säga? hoppas stora killen snart kryar på sig och grattis!

Anonym sa...

Synd att det trevliga med en legotjej skulle grusas av den detaljen! Håller med dig; fullständigt onödig detalj... men i övrigt får lego gärna tillverka mer lego som tilltalar flickor. För på varje tiotal legokit med brandstationer och djuphamnar så går det 0,02 rosa förpackningar.

Och visst kan jag ge min tjej en mobilkran eller en grävskopa... men hon vill ju inte ha det! Det ska vara pastellfärger och prinsesskronor...

Anonym sa...

Hmmm har faktiskt inte tänkt på hur mycket hud hon visar. Men trots det så är det inte den största urringningen som LEGO producerat. Finns en del kvinnliga LEGOfigurer som visat en hel del mer av bysten än sådär.