fredag 8 augusti 2008

Superkul bokutbyte

Inför höstens stundande mörker vill jag gärna att alla uppmärksammar påhittiga En bok om dagens Pocket och prassel-tillställning som snart drar igång. Vill du skämma bort en hemlig vän och samtidigt få läsvärt och ätbart själv av en annan hemlig så borde du också anmäla dig.

Jag önskar att jag också vore påhittig men nöjer mig för närvarande med att beundra andra och applådera dessa.

Treåringen fortsätter med sina bästa bajsberättelser när han har besök. Idag var det goda väninnans son som fnittrande förtjust hakade på och skrattet ekade smittande från lekrummet bort till köket. Tydligen hade di små kommit fram till att de var bajsisar. Jag har inte utrett vad epitetet mer konkret innebär.

1 kommentar:

Annas resa sa...

Bajs i alla dess former är ett kärt ämne bland de mindre i vår familj också. Att det är så kul!

Var det en besvikelse att äntligen få brevet och så var det bara ett kedjebrev? Visst får du passa - jag trodde bara att du var som klippt och skuren - barnledig bokälskare...
Jag ska försöka komma på någon annan bra att skicka till istället!
Ha en bra helg!
/Kycklingmormorn