tisdag 5 augusti 2008

Det här med kroppsbehåring

-det är en märklig grej. Nyheten att nyhetsuppläsaren Richard Palm rakade bort sin mustasch mellan 18.30- och 19.30-sändningen efter att många upprörda tittare hört av sig är veckogammal. Men vaaad...

En bitter människa sitter i sin, vad man kan anta, lite slitna åttitalsmöbel som denne köpte för dyrt men som nu är lite för ful men av för god kvalitet för att slänga. Ingen på Blocket är intresserad av att köpa möbeln heller, så de sitter vackert där de sitter. Människan i fråga ser Richard Palm i mustasch, blir upprörd, griper efter telefonen. Antingen har människan numret programmerat på första plats på sin telefon för att kunna ringa så fort personen i fråga blir upprörd över något. Eller så slår människan på datorn, letar fram numret, slår numret och för fram sitt ämne i upprörd ton, trots att denne haft alla möjligheter att lugna ner sig.

Richard Palm rakade bort ansiktsbehåringen eftersom han inte tyckte att det var något att ta strid över (applåd) och i ärlighetens namn tycker jag att han ser bättre ut utan. Nästan ingen man är snygg i mustasch, om man inte heter
Tom Selleck










eller Hugh Jackman.


Den senare har jag aldrig sett i musche, men jag kan tänka mig att han klär i allt.
Ja, ja. Här sitter jag med orakade ben eftersom sommaren tagit paus.
2,4 grader varmt nattetid. Inte är det tropiskt, men vi har i alla fall inga översvämningar heller.

Inga kommentarer: