onsdag 20 augusti 2008

OS

Jag gillar sport, men ändå har det här OS:et hittills gått märkligt omärkligt förbi. Jag har visserligen följt Wissman, Holm, Kallur, handbollstjejerna och sett lite fotboll, men inte så där fanatiskt som det annars brukar bli.

Roliga felsägningar blir det gott om när kommentatorerna är lite uppe i varv. De som kommenterade simningen och intervjuade efteråt frågade hur simmaren kände sig "med ett kropp i loppen", som Karro så roligt påpekar i sin blogg. När Holm hoppade igår räknade kommentatorn upp alla hoppare som hade "sin tränare som pappa". Min fråga är: om de byter tränare, byter de pappa också då? Tvärt om skulle vara bättre, att de hade sin pappa som tränare...

Tack och lov är det SVT som sänder. Fotbolls-EM blev halvt om halvt förstört av allt söndersnack och av all reklam medan OS-sändningarna sköts exemplariskt och till och med utan kanalbyte. Man har helt enkelt förpassat Bolibompa och Gomorron Sverige till tvåan. Fantastiskt. Det är bara han Richard Olsson jag inte förstår mig på, vad han gör på tv över huvud taget. Tur att de går att stänga av...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh, jag älskar OS! Men det var inte det jag tänkte säga. Jag tänkte säga att jag finns, din hemliga kompis. Glöm inte bort att lägga ut svaren på frågorna så att jag får någon hint om vilken sorts böcker du gillar.