måndag 11 augusti 2008

Mamma Mia och mer åkerbär

I förrgår kräftor. En trevlig kväll som var varm nog att avnjuta maten ute, utan flugor och med barn som roade sig inomhus. Mycket utrymme för vuxna resonemang och det var så härligt.

I går mera åkerbär, surströmming på stugan och "Mamma Mia"-bio med väninnor och kaffeprat hemma hos mig efteråt. Det var första kvällen "ute" för mig sedan I kom och kvällen kändes så lång och lyxig. Allt hade gått bra och jag har varnat maken för att sådana kvällar ger mersmak.

Mamma-Mia var för övrigt en upplevelse. Meryl Streep är lite sprattligare än man är van att se henne - men fantastisk - och Pierce Brosnan är lite för mycket James Bond i mina ögon för att sedan sjunga ABBA-låtar med inlevelse och tårar i ögonen. Däremot står jag fast vid att man skulle kunna göra en hel film där Colin Firth bara ler, för åh, så behagligt han ler. Stellan Skarsgård blir coolare för varje gång jag ser honom. Sedan bara älskar jag Julie Walters, så sammantaget var det en favoritensemble av skådespelare, helt enligt min smak.

Inga kommentarer: