lördag 23 augusti 2008

Arbetsskadad som jag är

...så lägger sig vissa språkliga olyckligheter sig på minnet. Senast i dag läste jag en instruktion till en trådlös ringklocka, där följande stod att läsa i följesedeln: "Kom ihåg att du använder radiodriven utrustning och bör behandlas därefter." Hmm. Hur ska man behandlas då?

På lillemans kudde står, och jag citerar: "Innehåll av hälsofarliga ämnen kontrollerat." Det är nästan så att man borde påpeka det för dem.

Sedan - visst har jag berättat om eleven som skrev religionsprov i islam och som uttryckte sig på följande sätt: "...muslimen gör allt som koreanen säger." Utarbetad och utmattad som jag kände mig roades jag väldeliga av denna formulering.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har blivit nominerad hos mig:
http://leif.bloggagratis.se/