torsdag 14 augusti 2008

Denna dagen ett livstecken

När I vaknar för morgonen vet jag inte om jag lever, men det verkar onekligen så = ) 05.20 sökte den arma rackar'n min uppmärksamhet och avfyrade sitt mest oemotståndliga leende. Det vara bara att le tillbaka och stiga upp på rätt sida av sängen.

Efter supertrevligt baluns igår snurrade det i huvudet när jag kom hem (jag var ute till efter 23.00!) och det tog en stund att varva ner. En hel kväll med härligt sällskap och med vuxensamtal som inte har någonting att göra med bröstmjölk, bajskonsistens eller tandframväxt. Det var såå kul. Tack för det tjejer ; ) De kallade sig själva tanter och tyckte att "tänk att du vill följa ut med oss" men det är tvärt om - jag tycker att det är så kul att de vill att jag ska följa ut.

Idag drog jordvärmegrävningen igång och E står på första parkett med sin plastspade och hjälper till.
I övrigt har jag marktjänst och snart är det dags för lunch. Kaffe ska kokas och en nybakad sockerkaka vankas till efterrätt. Av lite överbliven smet blev det fyra blåbärsmuffins.
Frysen avfrostas samtidigt och efter lunch bär det iväg till BVC för sexmånaderskontroll av I. Dagen är inbokad...
Avslutningsvis tackar vi väderguden för att det inte regnar. Hade det regnat som igår hade vi varit tämligen körda.
Tjing.



Inga kommentarer: