söndag 2 maj 2010

Maffioso familia

Jag funderar på att infiltrera och spränga den hänsynslösa sammanslutning som styr här i trakten.

Det är två bröder; den ene liten och blond och en tvärhand hög; den andre spinkig och mörk och tre tvärhänder hög. De kan se mycket tilltalande ut, men vreden de besitter är fruktansvärd.

De träter lika mycket sinsemellan som med mig och de skyr inga medel för att få sin vilja igenom: de idkar utpressning, utsätter mig för tortyrliknande ljud, leker good skurk-bad skurk för att jag ska bli förvirrad, de matvägrar och de tittar på mig med ömsom kärlek ömsom manipulativ illvillighet.

Nu är det dags att göra dem samarbetsvilliga. Italienska maffian körde med avhuggna hästhuvuden i sängen när antagonisten vaknade. Jag har lite ont om den varan, men kanske får tid över i kväll att gå ut i skogen och slå ihjäl en älg. Snart är det dags för di små vandalerna att gå to sleep or I'll put them to sleep.

Suck. Jag måste sluta läsa mina hårdkokta deckare.

Inga kommentarer: