lördag 29 maj 2010

Den enes skräp, den andres skatt

Jag tänkte inte köpa någonting på loppispremiären i dag, men då hade jag inte räknar med att morfar och mormor skulle sticka åt barnen var sin hundring (min hundring då?! Ni är faktiskt mina föräldrar!)

Storpojken köpte
- ett rymdskepp, Star Wars-style.
- ett bocciaspel, 80-talsstyle.
- en väggklocka, Lejonkungen-style.

Lillpojken köpte ingenting. Han gick däremot krokigt, baklänges, med böjda knän... Allt för att försvåra framkomsten för sig själv och andra.

Själv inhandlade jag...
- en cykelstol av större modell för 20 kr.
- ett litet smyckesägg som går att öppna och förvara en liten juvel i, 5 spänn.
- fyra ikoner, 10 kr styck.
- en batteridriven motorsåg, 10 kr.

I övrigt har vi hunnit upp till Landet Ingenstans - stugan som ligger belägen mitt milla nagerscht å ingerscht. En sjö, massor av skog, lingon- och blåbärsris och små, små stigar som leder in i skogen för att sedan gå upp i intet. Det har varit en fantastiskt vacker dag och femåringen har stått timme efter timme med sitt fiskespö. Tvååringen har stått lika många timmar - och några minuter i det kalla vattnet - med sin nygamla motorsåg. Den flöt inte.

Inga kommentarer: