tisdag 18 maj 2010

Opphängd å neschläft

Hej och hå. Det var morgon och det blev afton. Jobb, plötslig arbetsplatsflytt, mera jobb, utvecklingssamtal, handling, jobbafton på kidsens förskola (målat räserbana och hopphagar), hem och gå till sängs.

Jag jobbar lite med mig själv: när det var arbetsafton på barnens förskola tänkte jag att det lät roligt. Det blev det också. Att måla upp asfalten för roliga utelekar blev kanonbra. Man kunde också ta med sig krattor och sopar för att göra gräs och grus fint. Och fint blev det. Det är bara det att jag känner en liten avighet över att föräldrarna tar på sig sådana uppgifter. Jag har ingenting emot det, men med tanke på att vaktmästare varslas och trollas bort från skolor och förskolor slutar det med att föräldrar eller personal åker på att göra det.


Det är dock mycket roligt att besöka en skola där engagemanget och inspirationen är så påtaglig och vi är verkligen supernöjda med platsen där de tillbringar så många timmar av sin vakna tid.

Inga kommentarer: