tisdag 25 maj 2010

Blodpudding, allvarligt

Blodpudding är inte mat, det är en olycka. Det är sörja i fast form, stekt till skosulor som bara passar att lägga i en matskål för hundar. Blodpudding är bukfylla som ska få dig att uppskatta andra frugala anrättningar som köpesfiskpinnar och falukorv. Dessa två bör, för allmänt välbefinnande inte intas vid ett och samma tillfälle. Blodpudding är som ett oätligt svart hål mellan en klick solskensaktigt smör och kärleksröd lingonsylt.

Men jag tiger. Jag ler tappert mot barnen som med lysande ögon mmmh:ar och åååh:ar och undrar om det är lördagsmys. Jag kan inte tala om för dem hur äcklig mat vi äter. De kommer att komma på den detaljen om ett par år när allting som serveras är äckligt.

Hela den här dagen kan liknas vid blodpudding. How was my day? Blodpuddingslik, thank you for asking.

3 kommentarer:

Victoria sa...

Tänk på barnen i Afrika!
De skulle vara jättelyckliga om de fick en tallrik blodpudding.
Bättre blodvärde skulle de få också...

;-)

M sa...

Vete håken om man inte hellre är hungrig. Och fortsätter med sitt låga blodvärde.

Zun sa...

Jag har faktiskt inga problem med blodpuddingsmaken, även om jag som tur är inte behöver äta det längre, då jag inte äter kött nu. Innehållet ser extremt otrevligt ut, men jag och maken knaprar med broccoli och ett stalltisp är att servera den (blodpullingen) med knaperstekt bakon.