torsdag 17 april 2008

Vårplaner

Lillen ska döpas och vi har bestämt datum samt bjudit upp stockholmarna. Vi längtar redan tills de kommer.

Huset ska snart målas. Hu. Har dock världens finaste och bästa familj som bara är ett telefonsamtal bort. Ibland känner jag mig som fjorton - vill klara mig själv, men tror ofta att jag skulle tappa fotfästet helt om jag inte hade mamma, pappa och syster.

Maken ska på skotersafari i helgen. Han tror att han inte har bestämt sig ännu, men jag vet att han kommer att åka. Missförstå mig inte. Jag unnar honom det, men ytterligare två dagar ensam hemma med sjuka barn var inte vad jag såg fram emot. Dessutom kostar allt man gör och jag känner mig som en kyrkråtta. En stilla undran: vad är torsdagar bra för egentligen?

Har två presentkort på skönhetssalonger - måste nog göra en extreme body makeover. Har redan klippt av mig allt mitt hår. Men egentligen skulle jag vilja ha nya bröst - mina urdruckna är inte mycket att stoltsera med ha, ha!

Nej, mera kaffe och mindre gnäll. Ibland tror jag att det kan vara bra att förtränga lite av det tråkiga runt omkring en.

Inga kommentarer: