måndag 7 april 2008

Beauty - and the Beast

Jag besökte min arbetsplats förra veckan och fick en trevlig stund vid fikabordet tillsammans med, inte så efterlängtade men trevligt att träffa dem ändå, kollegor. Det kändes skönt att inse att jag inte längtar tillbaka till jobbet. När jag gick på barnledighet var känslorna lite blandade. Så läget är egentligen optimalt: jag gillar mitt jobb men älskar att vara hemma.

Presenter delades ut i värsta julaftonsandan. E fick en bok om Klas Klättermus och I fick presentkort på Rumba för 300 kr. För första gången som jag känner till fick mamman, dvs jag, också present och jag blev märkligt rörd. En valfri behandling på Jowa.

Till saken hör att jag av mina elever fick presentkort på dito fast på Statt:s spa innan jag gick på barnledighet så nu borde jag kunna bli ungefär hur snygg som helst. Om sanningen ska fram så har jag aldrig ens närmat mig en salong i hela mitt liv. Det är liksom inte jag. Det är kanske därför jag inte är så snygg heller = )

Några förslag på vad man ska välja? Kanske kan man bli mer Skönhet än Odjur?

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Åh, så underbart det låter. Själv är jag trogen kund hos Jennie på statts SPA. Hon är jätteduktig på att massera. Annars är det superlyxigt att bara få en ansiktsbehandling också och komma ut som en nyponros:) Tyvärr hann jag aldrig vara med på "pengakuvertet" när det cirkulerade på jobbet, men jag får väl kompensera det genom att kommentera extra mycket på din blogg eller nåt...:)

Anonym sa...

Fotvården på Jowa. Klockers!
Jag har magsjuka - inte lika klockers!