fredag 25 april 2008

Fantastiska sjukvård

Vilken fantastisk sjukvård vi har! Människor som bryr sig om, tar sig tid och framför allt kommer ihåg sina patienter. Jag ringde i ett ärende som kräver en remiss och den gulliga kvinnan i mottagningen vägledde mig empatiskt och omtänksamt. Jag sa åt henne att hon var fantastisk och det verkade som om hon blev glad.

Samma sak gäller Hortlax Vårdcentral och Sunderby sjukhus. Alla mina kontakter med sjukvården har tagits på stort allvar och ingenting har lämnats åt slumpen. Ändå har jag svårt att ta kontakt med sjukvården. Jag känner mig besvärlig och som om jag norpar tid från personer som bättre behöver den. Jag har också alltid haft fog för att söka hjälp - det har visat sig att jag behövt behandling (bl.a. när jag hade dubbelsidig lunginflammation... jag trodde jag hade svår hosta bara).

Nej, en stor guldstjärna och högre lön till dessa vårdare.

Inga kommentarer: