måndag 28 april 2008

Jakten på lycka och The Queen...

...blev helgens filmskörd. Två riktigt bra filmer. Det går inte att låta bli att tycka om Helen Mirrens drottningmoder som på kyligt avstånd och med viss förvåning betraktar landssorgen efter f.d. svärdotterns död. Den stora fjortontaggiga råbocken eller vilket bockdjur det nu är får vara nog så symbolbärande, men det är lätt att förlåta.

Jakten på lycka framkallar både skratt och tårar och Will Smith gör bra roller. Det är med honom som med Tom Cruise. Om jag tänker på dem så där till vardags kan jag fundera om de verkligen är så bra, men när jag ser dem på film så slås jag alltid av att de är suveräna.

Snart sommar, snart fotbolls-EM. Oiiiii.

1 kommentar:

Annas resa sa...

Jag gillade också Jakten på lycka väldigt mycket. Grät så det skvalade på slutet, vill jag minnas.
Kan du fortfarande tänka dig att bli av med hönshuset? I så fall ringer jag!