torsdag 10 april 2008

Ännu ett avslut

Liten blir större... Jag kände ingen sorg när lilleman slutade med blöjor. Det var nästan ett år sedan nu. Idag har han tagit ett jättekliv och slutat med tutten. Han bestämde själv i lördags att han skulle sluta på torsdagen, så idag la vi alla tuttar i en kartong och slog in dem till ett paket. Vi lämnade paketet i brevlådan så att tomten skulle ta det till sina tomtenissar. Han var glad hela tiden och vi hittade på historier om hur tomtenissarna skulle reagera när de öppnade paketet och såg den fina överraskningen.

Nu på kvällen frågade och konstaterade han på samma gång att "Visst inte ska jag ha nån tutte när jag sover?" och sedan kom det som oroat mitt hjärta mest: "Och jag som älskar mina tuttar." Men vi kunde hitta på några fler roliga tomtenissehistorier och han skrattade gott. Sedan tog det en och en halv timme för honom att komma till ro och somna, till skillnad från de 15 min. det tar i vanliga fall. Han är så duktig! Det måste vara svårt att bryta en treårig vana!

Puh! Jag tror att jag har gruvat mig lika mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken duktig kille! Hoppas att ni har det bra. Trevlig helg!