lördag 10 januari 2009

Du är bara lite röd

Om jag fått en femtioöring för varje ord storebror uttalade igår skulle jag ha tjänat ungefär trehundrafemti tusen miljoner. Kära värld så understimulerad kille. Till och med morfar sa åt honom:
- E, kan du titta i mina öron om det blöder?
Detta han gjorde men skakade på huvudet: - Nej, du är bara lite röd.

När jag kom ner från övervåningen efter en liten men välbehövlig sovmorgon berättade storebror att han pratat med morfar i telefonen och att denne var sjuk.
- Det är jag som har sminkat honom.

Döden-döden fortsätter. Frågor och kommentarer ploppar upp lite nu och då. Första föräldralediga dagen för pappan kom frågan:
- Pappa, när vi är döda kommer vi att ligga i samma grop då?
Tuff start på hemmavistelsen. Sedan förstår jag inte var han får allt ifrån.

Stort av liten: Lilleman började gå idag. En klassisk "när-jag-håller-någonting-i-handen-glömmer-jag-bort-att-jag-inte-kan-gå-själv"-situation. Med en slev i ena handen gick han någon meter innan han skrattade högt och satte sig ner. And so it begins...

1 kommentar:

Karro sa...

Vilken tur att han bara var lite röd i öronen.
Vi har förövrigt oxå en storebror i vårat hus som vi skulle kunna tjäna storkovan på om man kunde tjäna pengar på antal ord.