tisdag 27 januari 2009

Det sket sig igen = )

Det här med att lägga sig tidigt. Nyss hemkommen från Luleå och Kulturens hus med Åsa Larsson i författarsamtal väntade en kartong med IKEA-skoskåp som grannarna och tillika svärföräldrarna handlat hem åt oss.

Några fusksvärord och äktenskapligt "jag gör det där liiite bättre än du" senare kunde vi med händerna i sidorna nicka förnöjsamt och glädjas över treluckorsundret. Alla skruvar fanns med, all plugg och inga fabrikationsfel. Hejja Kamprad.

Åsa Larsson var bra. Rolig och blygsam, fräck och lite småcool. Ändå kändes det lite tunt att ha författarsamtal utifrån senaste boken. Det blir lite fåordigt emellanåt, men när hon får fritt spelrum att tala kring kulturen och mentaliteten i hemtrakterna lossnar det lite. Jag håller på att avsluta Till dess din vrede upphör och måste säga att det hitintills nog är hennes bästa.

Sent blev det och så lite blogg på det. Oansvarigt värre. Kanske en sen tonårsrevolt eller en tidig medelålderskris. Jag väljer det första alternativet.

2 kommentarer:

Karro sa...

Kul att ni blev nöjda med skåpet! Det där med 1000kr/timme stämmer otäckt bra... Men vi har en massa massa fina saker här hemma nu.

Maud/En bok om dagen sa...

Såna där gånger - då en författare man gillar ska hålla föredrag eller bli intervjuad live någonstans, till exempel - då avskyr jag verkligen att vara så jäkla kvällstrött att jag inte ens klarar av att gå på det, fastän jag vill. Det där hade jag velat gå på!