fredag 16 januari 2009

Varför gör jag så?

Idag hade jag en lång "att-göra"-lista på jobbet med saker jag skulle lösa. På plats på jobbet var jag supereffektiv och var klar efter sisådär 35 minuter. Fast jag hade hela dagen på mig egentligen. Jag hade ju kunnat spara någonting till efter lunch, men nu blev det löpande bandprincipen och sedan surra bort en massa tid...

Vid bilen när jag skulle hem stod jag och drog i bildörren och var irriterad över att låset hade frusit. Det var bara det att jag inte låst upp dörren. Då den lilla detaljen var ordnad gick det fin-fint...

Jag läste någonstans att storkonsumenter av kaffe skyddas mot demens. Skönt. Å andra sidan kunde jag också läsa att storkonsumenter av kaffe oftare hallucinerar också. Mindre bra. Det kanske förklarar en del av sådant jag drömmer på nätterna. Mycket av det innehållet borde kunna säljas till Hollywood.

Och som avslutning vill jag citerar min kompis och numera återvändande kollega angående det kalla vädret, att idag var det garanterat myggfritt.

Inga kommentarer: