söndag 25 januari 2009

För ett år sedan...

...vid den här tiden på kvällen sa barnmorskan, samma underbara som förlöste mig med fyraåringen som tack och lov inte var fyraåring då, att "nu tar vi ut den här bäbisen, eller vad säger du?". Jag har sagt det, att om vi ska skaffa ett tredje barn så ska jag anlita henne privat, för hon jobbar inte kvar på BB.

Lillebror föddes 20.39 och jag fick en hel timme med honom innan operationen som följde på förlossningen. Så här glad var han idag över att få fira sin första årsdag.


Tårta och annat inbakat socker i massor och längder gjorde att det blev en smärre krasch senare mot kvällen, men nu är han lugnt ned- och omstoppad i sin säng. Natten till idag spenderade båda barnen hos mormor och morfar och jag har njutit väldeliga, först igår kväll av gott sällskap och god mat och sedan hela natten med att sova ostört.

Kuriosa: idag bajsade fyraåring enligt egen utsago en delfin. Bajsteknologi på riktigt hög nivå.

1 kommentar:

Fru Mju sa...

åh grattis!
jag hade också samma bm -OCh samma läkare som tog till sugklocka bägge ggr. favorit i repris liksom. :)