måndag 19 januari 2009

Jag är helt slut...

...men på ett relativt skönt sätt. Mitt huvud är fullt efter en dag med utvecklingssamtal och religionsföreläsningar varvat med datajobb och kopiering. En ny "attgöra"-lista väntar på skrivbordet, men samtidigt känns det som om jag uträttar något. Det jag gjort under en dag går att mäta, vilket inte är fallet när jag är hemma med barn. Kvinnofälla säkert. Allt verkar i slutänden vara det.

Då är det skönt att ha en företagsam make hemmavid som hinner med allt det där jag gjorde ursäkter över att jag inte hunnit med. Hoppas hela hans föräldraledighet fortsätter så = )

Sedan har jag så bra hjälpreda i äldsta sonen också. Han har faktiskt kommit upp i en ålder när han hjälper till istället för stjälper till. Det går snabbare när han är med. Han skalar morötter och skivar potatis. Fantastiskt.

Sedan är det roligt med uppskattning också och därför blev jag glad när jag fick denna av Fru Mju:

Jag ger den med glädje vidare till de bloggmammor jag själv följer dagligen:

Nybliven, som är nybliven tvåbarnsmamma

Annaboda, vars son matchar min i roliga uttalanden.

Svägerskan på 48:an

Vickan som bl.a. har en frukt-ansvärt söt son.

samt

Anna, som får ihop allt; barn, handarbete, arbete och vardag på ett beundransvärt sätt.

Kuriosa. Fyraåringen bajsade en delfin igår och en trollbro i förrgår. Bajsteknologin fortsätter.

Tjing!

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Åh! Wow. Tack!!!

Karro sa...

Tackar och bockar!