onsdag 21 januari 2009

Om det är någon som missat det...

...så vill jag utse Märta Tikkanens "Århundradets kärlekssaga" till förra årets mest läsvärda. Jag vet inte varför den fångat mig så, men jag bara sugs in i den så snart jag öppnar pärmarna.

Boken finns att låna på bibblan men är svår att få tag på, för alla bokhandlar talar om att den är slut och inte väntas komma i tryck igen.

Därför är det med glädje jag tillskansat mig ett alldeles eget exemplar som jag hittade via Bokbörsen. Där säljer både företag och privatpersoner böcker som de vill bli av med. Jag har handlat en annan favorit där, Kvinnorna vid Cane River, som var i riktigt fint skick, nästan orörd. Både den inbundna favoriten och denna Tikkanen-pocket gick lös på 24 kr vardera. Tillkommer gör frakt på 11 spänn. Alltså 36 kr för bokfavoriter du redan älskar. Det kunde vara sämre.

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

jo, den finns här i hyllan också men det är många år sen jag sist läst den, måste ta ner och damma av den..

Annas resa sa...

Är "...Cane river" den där du tipsat om förut (Som även Oprah gillade)? I så fall lånar jag den också gärna vid tillfälle...:)