fredag 23 januari 2009

Nu har det här med kläder blivit viktigt

Storebror åkte till dagis i tisdags med en orange tröja med bruna ränder. Nästa dag fick han ha samma tröja, eftersom den mot alla odds fortfarande var ren och såg okej ut. Då möttes han i hallen av fräsiga kompisen som glatt deklarerade att han hade tre tröjor på sig, och den avslutande frågan blev:
- Har du nån Spiderman på dig?
E drog en djup suck och skakade på huvudet.
- Nej, jag har bara samma som igår.

Nu vill han bestämma själv, allting, och det känns som om han blivit ett stort steg större bara genom denna utveckling.

En rolig anektdot från jobbet. En elev frågar mig:
- Får jag gå så jag hinner med kvart i - bussen?
Då tittar tjejen som sitter bredvid upp och frågar:
- När går den?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo vänta du bara. När liam var i femårsåldern kom han ut från sitt rum med en randig PoP-tröja i handen som jag lagt fram åt honom, tittade ytterst frågande på mig och sa "Har du tänkt att JAG ska ha på mig DEN HÄR?!". "Jo.." svarade jag varpå han suckade och gick in i sitt rum och kom sedan ut med en svart t-shirt med tryck. Pappas pojke det där, Petter har aldrig något annat på sig heller i princip.