fredag 23 oktober 2009

Skelett i garderoben

Idag fick kutarna följa med på jobbet. Det blev lite cirkus, trots att jag bara hade en lektion. Barnen lekte clowner och blev mycket uppspelta när de rev av skratt från 18-åringarna. Passande tema på lektionen: kärlek, sex och att leva tillsammans. Nåja, de fick följa med som avskräckande exempel på hur det kan gå om inte plastmössan är på.

Jag har några sköna kollegor som visade allt sevärt på stället: barnen fick vara med när pirayorna matades! Det var minst lika roligt för mig... Sedan tittade vi på en plasttorso där man kunde ta bort magsäcken, tarmarna, levern, njurarna, lungorna. Det blev trixigt när allt skulle tillbaka igen.

Nästa höjdare blev skelettet i garderoben - vi har sådana på jobbet. Lite läskigt är det, för det är inte av plast. Barnen tittade storögt kan jag säga.

En snabb hamburgare på stan och sedan small lilleman av i vagnen på bron. Det är gråkallt idag och maken är på begravning. Det brukar vara fruset hur som helst på begravningar och just nu önskar jag bara den drabbade familjen allt varmt som kan hjälpa dem i den situation de befinner sig. Flaggan vajade på halv stång utanför Kommunhuset och det känns som ett fint sätt att uppmärksamma den här dagen.

Inga kommentarer: