lördag 10 oktober 2009

Besviken.

Jag tänker att man kan skicka följande förslag till Lagerbäck:
- förklara offsideregeln för samtliga spelare. I vissa situationer även för linjemannen.
- hitta omedelbart ett bättre alternativ än Nilsson.
- lägg ner alla dåliga hörnvarianter och om de långa inkasten inte fungerar - lägg nerden strategin också.
- lyssna på Timo R:s låt "Bollen måste dö".
- om bollen ska in i mål, motståndarnas, kan det vara bra att ge bollen till
a) en forward
b) en mittfältare
c) en LÅNG medspelare som kan trolla bara han får någonting att jobba med. Hans namn börjar på Z.

Jag blir vidskeplig under matchens gång och tänker att kanske om jag lägger högra benet över vänstra - då blir det mål. Eller om jag rycker mig tre gånger i högra örat. Eller om jag slår över till en annan kanal - DÅ kommer det att bli mål för Sverige medan jag inte tittar. Nu är jag helt slut. Och besviken.

3 kommentarer:

Herr Eriksson sa...

Är det inte läge att byta sport? Titta på bandy, där är Sverige i VM-final nästan varje gång. Eller kanske innebandy. Eller byta herrarna mot damer och behålla samma sport.

M sa...

Bandy-shmandy. Nej tack. Hellre följer jag Älvsborg i allsvenskan. Bandy är en sport för killar som var för dåliga för att bli riktiga hockeyspelare, som var för snabba på skridskor och för långsamma i huvudet = )

Damfotboll... Det finns en plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra heter det ju, men det sägs ingenting om att man måste tycka att fotbollen de spelar är lika intressant som herrarnas. Dessutom tycker jag mer om att titta på herrar överlag.

Byta sport - det gör jag aldrig. Jag har inte räknat bort Sverige helt. Det är inte över förrän den feta damen sjungit.

Herr Eriksson sa...

Tänk jag tycker tvärtom. Det enda som kan göra fotboll värt att titta på är om det är damer som spelar. Dock har ju det inget med själva sporten att göra. Vill också förtydliga att inte jag heller tittar på bandy, det var mer ett förslag om du värdesätter framgång i den sport du tittar på och inte har några som helst krav på att kunna följa med i vad som händer på planen.